Top 9 voordelen van zoete aardappelen

gezondheidsvoordelen zoete aardappel

Zoete aardappelen zijn niet alleen goedkoop en lekker, ze hebben ook veel voordelen voor je gezondheid. Lees hieronder in een artikel van Michelle Schoffro wat de Top 9 voordelen van zoete aardappelen zijn.

Door Michelle Schoffro – underground health 

ZOETE AARDAPPEL

de top 9 gezondheidsvoordelen

  1. Zoete aardappelen zijn rijk aan vitamine B6. Vitamine B6 helpt de chemische homocysteïne in ons lichaam. Homocysteïne is in verband gebracht met degeneratieve ziekten, waaronder hartaanvallen.
  1. Zoete aardappelen zijn een goede bron van vitamine C. Terwijl de meeste mensen weten dat vitamine C belangrijk is om verkoudheid en griep virussen af te weren, zijn er maar weinig mensen zich ervan bewust dat deze cruciale vitamine een belangrijke rol speelt bij de spijsvertering en de vorming van bloedcellen. Het helpt bij het versnellen wondgenezing, produceert collageen die helpt de huid de jeugdige elasticiteit te behouden en is essentieel voor het helpen omgaan met stress.
  1. Zoete aardappelen bevatten vitamine D, die van cruciaal belang zijn voor het immuunsysteem en de algehele gezondheid. Vitamine D speelt een belangrijke rol in ons energieniveau, humeur en is goed voor de bouw van onze botten , hart, zenuwen, huid en tanden en het ondersteunt de schildklier.
  1. Zoete aardappelen bevatten ijzer. We hebben het mineraal ijzer nodig voor voldoende energie, maar ijzer speelt ook andere belangrijke rollen in ons lichaam. Het zorgt voor de productie van rode en witte bloedcellen, het helpt tegen stressbestendigheid, het metaboliseren van eiwitten en zorgt ervoor dat ons immuunsysteem goed functioneert.
  1. Zoete aardappelen zijn een goede bron van magnesium. Magnesium is noodzakelijk voor gezond bloed en gezonde spieren en zenuwfuncties.
  1. Zoete aardappelen zijn een bron van kalium, een van de belangrijkste elektrolyten die de hartslag en zenuwsignalen helpen reguleren. Kalium helpt zwellingen te verminderen en beschermt en controleert de werking van de nieren.
  1. Zoete aardappelen smaken van nature zoet, en hun natuurlijke suikers komen langzaam vrij in de bloedbaan. Hierdoor blijft een evenwichtige en regelmatige bron van energie gewaarborgd, zonder dat de bloedsuikerspiegel piekt.
  1. Hun rijk oranje kleur komt door het hoge gehalte aan carotenoïden zoals bètacaroteen en andere carotenoïden, dat is de voorloper van vitamine A in je lichaam. Carotenoïden helpt ons gezichtsvermogen te versterken en het vergroot onze weerstand tegen ziektes, ze zijn krachtige antioxidanten die helpen kanker af te weren en te beschermen tegen de gevolgen van ouder worden. Studies aan de Universiteit van Harvard van meer dan 124.000 mensen toonde aan dat bij mensen die een verscheidenheid van carotenoïde-rijk voedsel consumeerden, hun risico op longkanker met 32 procent verminderde.
  1. Zoete aardappelen zijn veelzijdig. Probeer ze geroosterd, gepureerde, gestoomd, gebakken of gegrild. Je kunt ze toevoegen aan soepen en stoofschotels, of gebruik ze in een heerlijke salade.

Top 9 voordelen van zoete aardappelen is aangepast met toestemming van The Life Force Diet door Michelle Schoffro Cook, PhD.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>